spot_img
spot_img
Homeបច្ចេកវិទ្យាចក្ខុវិស័យ ដែល Mark Zuckerberg ប្ដូរ Facebook ទៅជា Meta

ចក្ខុវិស័យ ដែល Mark Zuckerberg ប្ដូរ Facebook ទៅជា Meta

-

លោក Mark Zuckerberg បានដាក់ចេញនូវចក្ខុវិស័យអំពី meta ដែលដកចេញពីពាក្យ metaverse មកជាក្រុមហ៊ុនមេរបស់ Facebook និងជាសំណុំនៃបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលដើម្បីទាក់ទងគ្នាទៅវិញទៅមកដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកធ្វើអ្វីបានគ្រប់យ៉ាងតាមសេចក្ដីប៉ងប្រាថ្នាតាមបែបច្នៃបង្កើតនៅលើ Meta។ អ្វីដែលសំខាន់ វានឹងត្រូវបានកំណត់លក្ខណៈដោយវត្តមានសង្គម ដោយអាចឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថាអ្នកនៅទីនោះជាមួយមនុស្សម្នាក់ទៀត មិនថាអ្នកនៅទីណាក្នុងពិភពលោកនោះទេ។

ហេតុនេះ ដោយធ្វើតាមចក្ខុវិស័យនោះ គាត់ក៏បានប្រកាសម៉ាកយីហោថ្មីសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់គាត់គឺ Meta ហើយនេះគឺជាជំពូកថ្មីដ៏គួរឱ្យរំភើបមួយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន Facebook ក្នុងការជួយនាំយក metaverse ចូលមកកាន់ជីវិតរស់នៅរបស់មនុស្ស។ ហើយនេះ បើយោងតាមគេហទំព័រ Tech@FACEBOOK

សូមបញ្ជាក់ផងដែរថា Meta ជាឈ្មោះក្រុមហ៊ុនមេរបស់Facebook ហើយចំពោះកម្មវិធីផ្សេងៗរបស់ Facebook គឺនៅតែរក្សាឈ្មោះដដែល ដូចជា Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp ជាដើម។

លើសពីនេះ ខ្លឹមសារខាងក្រោម នឹងបង្ហាញអ្វីដែល Mark Zuckerberg បានចែករំលែកស្ដីអំពីចក្ខុវិស័យដែលបង្កើត Metaverse ឡើង ព្រមទាំងបង្ហាញពីសក្តានុពលសង្គមពេញលេញមួយនៃ metaverse នាពេលអនាគត។

Horizon Home

Horizon Home ជាចក្ខុវិស័យដំបូង ហើយឆាប់ៗនេះ អ្នកនឹងអាចអញ្ជើញមិត្តភក្តិរបស់អ្នកឱ្យចូលរួមជាមួយអ្នកនៅក្នុង Horizon Home ដែលអ្នកអាចដើរលេង មើលវីដេអូ និងលោតចូលហ្គេម និងកម្មវិធីជាមួយគ្នា។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ https://www.youtube.com/watch?v=vstZcYVzLgc

Horizon Home គឺជាការបន្ថែមចុងក្រោយបំផុតរបស់ Horizon ដែលជាវេទិកាសង្គមមួយ ដើម្បីជួយមនុស្សបង្កើតនិងធ្វើអន្តរកម្មជាមួយគ្នាទៅវិញទៅមកនៅក្នុង metaverse ដោយវាបានចូលរួមជាមួយ Horizon Worlds ដែលបច្ចុប្បន្នមាននៅក្នុងបេតា(beta) និង Horizon Workrooms ដែលជាដំណោះស្រាយផលិតភាពដ៏អស្ចារ្យរបស់ក្រុមហ៊ុន Facebook។

Messenger calls in VR (ការខលតាម Messenger ក្នុង VR)

កាលពីដើមឆ្នាំនេះ ក្រុមហ៊ុន Facebook បានបើកដំណើរការកម្មវិធីជំនួយ Messenger នៅក្នុង VR ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកផ្ញើសាររហ័សទៅកាន់មិត្តភក្តិពីខាងក្នុងកាស។ ហើយនៅចុងឆ្នាំនេះ ក្រុមហ៊ុន Facebook កំពុងនាំយកការខលជាសំឡេង Messenger ទៅកាន់ VR ដោយអ្នក​នឹង​អាច​លោត​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ការ​ខលជា​សំឡេង​ជាមួយ​មិត្តភក្តិ​ពី​វេទិកា​ដែល​អាច​ប្រើ​កម្មវិធី Messenger បន្ទាប់មកអ្នកអាច​ដើរ​លេង ឬ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​គោលដៅ VR រួម​គ្នា។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ https://www.youtube.com/watch?v=1n_qspH5Iaw

Gaming (ហ្គេម)

ការលេងហ្គេម នឹងមានភាពទូលំទូលាយនៅក្នុង metaverse ហើយក្រុមហ៊ុន Facebook បានប្រកាសថាហ្គេម Rockstar Games Classic Grand Theft Auto: San Andreas កំពុងស្ថិតក្នុងការអភិវឌ្ឍសម្រាប់ Quest 2។ ទទួលបានទស្សនវិស័យថ្មីនៅលើ Los Santos, San Fierro និង Las Venturas ដូចដែលអ្នកធ្លាប់ជួបប្រទះ ដែលជាហ្គេមដ៏ល្បីល្បាញបំផុតមួយរបស់ហ្គេមពិភពលោកដែលបានបើកចំហ។ ហើយនេះគឺជាគម្រោងជាច្រើនឆ្នាំក្នុងការបង្កើត។

លើសពីនេះ ក្រុមហ៊ុន Facebook ក៏បានប្រកាសអំពីហ្គេម និងការអាប់ដេតថ្មីៗជាច្រើន រួមទាំងភាពជាដៃគូដែលមានចំណងជើងចំនួន 5 ជាមួយ Vertigo Games និងព្រឹត្តិការណ៍ថ្មីៗសម្រាប់ VR battle royale POPULATION: ONE ។ ពិនិត្យមើល Oculus Blog សម្រាប់ព័ត៌មានហ្គេមជាច្រើនទៀត។

Fitness (សម្បទា)

ក្រុមហ៊ុន Facebook ចង់ធ្វើឱ្យ Quest 2 របស់អ្នកក្លាយជាឧបករណ៍ហាត់ប្រាណនិម្មិតដ៏ល្អបំផុត ឬនឹងក្លាយជាទីផ្សារនិម្មិត ដែលរំពឹងថានឹងដាក់ឱ្យដំណើរការនៅឆ្នាំ 2022។

ប្រសិនបើអ្នកត្រូវការភាពចម្រុះមួយចំនួននៅក្នុងទម្លាប់របស់អ្នក សូមកុំបារម្ភ Facebookមានរឿងជាច្រើនដែលនឹងមកដល់មុនដំណាច់ឆ្នាំនេះ រួមទាំងរបៀបប្រដាល់ដែលបានបន្ថែមថ្មីៗសម្រាប់ Supernatural ស្ទូឌីយោលំហាត់ប្រាណ FitXR ថ្មី និងការធ្វើលំហាត់ប្រាណទម្ងន់តាមដៃនៅក្នុងអ្នកលេង 22 ដោយ Rezzil ដែល​បាន​ជួយ​បង្វឹក​អត្តពលិក​ដែល​គាំទ្រ​លើ​ប្រភេទ​កីឡា​មួយ​ចំនួន។

អនាគតនៃការងារ

metaverse នៅទីបំផុតនឹងរួមបញ្ចូលការងារ ការកម្សាន្ត និងអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលនៅចន្លោះនោះ ដូចជាទូរសព្ទ និងកុំព្យូទ័រយួរដៃសព្វថ្ងៃនេះ វេទិការបស់metaត្រូវតែមានភាពបត់បែនគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីសម្រួលដល់ករណីប្រើប្រាស់ផ្សេងៗគ្នាទាំងនេះ។

ឆាប់ៗនេះ នឹងមានការចាប់ផ្តើមសាកល្បង Quest for Business ដែលជាឈុតថ្មីនៃមុខងារដែលត្រូវបានរចនាឡើងសម្រាប់អាជីវកម្ម ប៉ុន្តែដែលដំណើរការលើកាស Quest 2 សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដូចគ្នា អ្នកអាចទិញបាននៅថ្ងៃនេះ។ Quest for Business នឹងអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកចូលទៅក្នុងកាស Quest 2 របស់អ្នកដោយប្រើគណនីការងារ ដែលជាការចូលសម្រាប់អាជីវកម្មនាពេលខាងមុខដែលនឹងអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកសហការជាមួយមិត្តរួមការងារនិងចូលប្រើកម្មវិធីផលិតភាព ដូចជា Horizon Workrooms និង Gravity Sketch ដោយមិនចាំបាច់ប្រើគណនី Facebook ផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក។ Quest for Business ក៏នឹងអនុញ្ញាតឱ្យចូលប្រើមុខងារវេទិកាជាក់លាក់ដែលអាជីវកម្មត្រូវការសម្រាប់ការងារ ដូចជាការគ្រប់គ្រងគណនី ការរួមបញ្ចូល IDP និង SSO ការគ្រប់គ្រងឧបករណ៍ចល័តភាគីទីបី និងច្រើនទៀត។

លើសពីនេះ លោក Mark Zuckerberg បានបន្តថា “យើងកំពុងយកចិត្តទុកដាក់យ៉ាងខ្លាំងក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ Quest for Business ដើម្បីប្រាកដថាយើងទទួលបានវាត្រឹមត្រូវ ដូច្នេះសូមរង់ចាំព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែមទៀតនៅពេលអនាគត ហើយយើងគ្រោងនឹងចាប់ផ្តើមនៅក្នុងបេតា(beta)មានកំណត់នៅឆ្នាំនេះ ពង្រីកទៅអ្នកចូលរួមបេតា(beta)កាន់តែច្រើននៅឆ្នាំ 2022 ហើយចាប់ផ្តើមដំណើរការពេញលេញដល់អាជីវកម្មទាំងអស់នៅឆ្នាំ 2023។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ https://www.youtube.com/watch?v=6o8B7S70hEA

លោក Mark Zuckerberg៖ អ្វីដែលកាន់តែសំខាន់នោះ យើងក៏កំពុងធ្វើឱ្យវាកាន់តែងាយស្រួលក្នុងការអនុវត្តការងាររបស់អ្នកពីម៉ូនីទ័ររបស់អ្នកទៅកាន់ Quest 2 ហើយត្រឡប់មកវិញម្តងទៀត។ ថ្ងៃនេះយើងបានប្រកាសថាសេវាកម្មដូចជា Slack, Dropbox, Facebook និង Instagram និងជាច្រើនទៀតនឹងដំណើរការក្នុងពេលឆាប់ៗនេះក្នុង VR ជាកម្មវិធីបន្ទះ 2D នៅក្នុង Horizon Home ហើយអ្នកនឹងអាចទាញយកពួកវាពី Quest Store បាន។ សមត្ថភាពថ្មីនេះនឹងអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកជជែកជាមួយមិត្តរួមការងារ ចូលប្រើឯកសាររបស់អ្នក ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពព័ត៌មានសង្គមរបស់អ្នកនិងអ្វីៗជាច្រើនទៀតដោយមិនចាំបាច់ដកកាសរបស់អ្នក។ ហើយពេលនេះ យើងសូមណែនាំបរិយាកាសការងារផ្ទាល់ខ្លួនថ្មីនៅក្នុង Horizon Home ដែលហៅថា Studio។ ហើយនៅចុងឆ្នាំនេះ យើងនឹងបន្ថែមបន្ទប់ដែលអាចប្ដូរតាមបំណងបាននៅក្នុងបន្ទប់ Horizon Workrooms ដោយផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវលទ្ធភាពជ្រើសរើសពីបរិយាកាសផ្សេងៗគ្នាជាច្រើន ដើម្បីសម្រេចបានការងារ ហើយដាក់ស្លាកសញ្ញាក្រុមហ៊ុន ឬផ្ទាំងរូបភាពក្រុមរបស់អ្នកនៅក្នុងបន្ទប់របស់អ្នក។

Presence Platform (វត្តមាននៃវេទិកា)

វត្តមានវេទិកា ដែលជាឈុតនៃការយល់ឃើញរបស់ម៉ាស៊ីន និងសមត្ថភាព AI រួមទាំង Passthrough, Spatial Anchors, និង Scene Understanding ដែលនឹងអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកអភិវឌ្ឍន៍បង្កើតការពិតចម្រុះ អន្តរកម្ម និងបទពិសោធន៍សំឡេងដែលរួមបញ្ចូលគ្នាយ៉ាងរលូននូវខ្លឹមសារនិម្មិតជាមួយនឹងពិភពរូបវន្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ https://youtu.be/6Ybt1L8XVhU

ផ្នែកមួយនៃវត្តមានវេទិកា Mark Zuckerberg បានណែនាំអន្តរកម្ម SDK ដែលនឹងធ្វើឱ្យវាកាន់តែងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ក្នុងការបន្ថែមអន្តរកម្មដោយដៃដែលមានគុណភាពខ្ពស់ទៅក្នុងកម្មវិធីរបស់ពួកគេដោយផ្តល់នូវបណ្ណាល័យនៃកាយវិការទូទៅ។ ហើយក៏កំពុងបន្ថែម Voice SDK ផងដែរ សម្រាប់សំឡេងរបស់អ្នក ដែលជាវិធីសាស្ត្របញ្ចូលដ៏វិចារណញាណបំផុត។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ https://youtu.be/wOc7KjRiDt8

លោក Mark Zuckerberg ៖ យើងបានដឹកជញ្ជូន Passthrough API ទៅកាន់អ្នកអភិវឌ្ឍន៍នៅដើមឆ្នាំនេះ ហើយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍បានបង្កើតការពិសោធន៍មិនគួរឱ្យជឿមួយចំនួនជាមួយវា បទពិសោធន៍ដ៏អស្ចារ្យដែលរួមបញ្ចូលគ្នានូវខ្លឹមសារនិម្មិតជាមួយនឹងពិភពពិត។ ហើយ​ឥឡូវ​នេះ យើង​ចង់​យក​វា​មក​ក្នុង​ដៃ​អ្នក​ផង​ដែរ ជាមួយនឹងការចេញផ្សាយ SDK បន្ទាប់របស់យើង អ្នកអភិវឌ្ឍន៍នឹងអាចដឹកជញ្ជូនកម្មវិធីការពិតចម្រុះរបស់ពួកគេនៅលើ Oculus Store និង App Lab ។ យើងពិតជារំភើបណាស់ដែលបានឃើញអ្វីដែលអ្នកអភិវឌ្ឍន៍បង្កើត ហើយយើងកំពុងធ្វើការលើបច្ចេកវិទ្យាដូចជា Spatial Anchors និង Scene Understanding Capabilities ដែលនឹងធ្វើឱ្យបទពិសោធន៍ជាក់ស្តែងចម្រុះទាំងនេះកាន់តែមានភាពរលូននាពេលអនាគត។

Project Cambria (គម្រោង Cambria)

​Project Cambria នឹង​ចេញ​លក់​នៅ​ឆ្នាំ​ក្រោយ។ គម្រោង Cambria នឹងក្លាយជាឧបករណ៍កម្រិតខ្ពស់ក្នុងតម្លៃខ្ពស់ ពោរពេញទៅដោយបច្ចេកវិទ្យាទំនើបចុងក្រោយបំផុតទាំងអស់ រួមទាំងការកែលម្អវត្តមានសង្គម ពណ៌ឆ្លងកាត់ អុបទិក pancake និងច្រើនទៀត។ បទពិសោធន៍ដែលអ្នកអភិវឌ្ឍន៍បង្កើតជាមួយ Presence Platform ពិតជានឹងភ្លឺស្វាងនៅពេលដែលផ្នែករឹងឆ្ពោះទៅមុខ។ ហើយឥឡូវនេះគឺកំពុងរចនា Project Cambria សម្រាប់អ្នកដែលចង់ចាប់ផ្តើមសាកល្បងកុំព្យូទ័រប្រភេទថ្មីនៅលើគែមនៃអ្វីដែលអាចធ្វើទៅបាននាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ https://youtu.be/yzV7JgLAH1Y

Spark AR updates

ជាមួយនឹងអ្នកបង្កើត Spark AR រាប់រយរាប់ពាន់នាក់នៅក្នុងសហគមន៍នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ AR នៅតែបន្តក្លាយជាឧបករណ៍ផ្ទុកសម្រាប់ការបញ្ចេញមតិ និងការតភ្ជាប់។ ជាការពិត មនុស្សជាង 700 លាននាក់ប្រើបែបផែន AR របស់ពួកគេរៀងរាល់ខែ។

ទស្សនាវីដេអូគំរូ៖ Tech@Facebook

លើសពីនេះ ឧបករណ៍ថ្មីដែលអ្នកបង្កើត Spark AR អាចប្រើដើម្បីដាក់វត្ថុឌីជីថលនៅក្នុងពិភពរូបវន្ត និងអនុញ្ញាតឱ្យមនុស្សធ្វើអន្តរកម្មជាមួយពួកគេជាក់ស្តែង។

ការវិនិយោគលើវិស័យអប់រំ

លើសពីការកម្សាន្ត និងបទពិសោធន៍សង្គម metaverseបង្កើតឡើងដើម្បីផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនូវវិធីដែលមនុស្សរៀនផងដែរ ដោយបញ្ចូលជាមួយនឹងខ្លឹមសារអប់រំ និងការបណ្តុះបណ្តាលយ៉ាងស៊ីជម្រៅក្នុងការថែទាំសុខភាព ឧស្សាហកម្មរថយន្ត និងអ្វីៗជាច្រើនទៀត។

ហេតុនេះហើយ ទើប Mark Zuckerberg ក៏កំពុងសហការជាដៃគូជាមួយស្ថាប័នមួយចំនួន ដើម្បីជួយធ្វើឱ្យចក្ខុវិស័យរបស់ពួកគេមានជីវិតសម្រាប់បទពិសោធន៍សិក្សាដ៏ស៊ីជម្រៅនិងការសហការVictoryXR និង Byjus FutureSchool; អង្គការមិនរកប្រាក់ចំណេញដូចជា Generation, Urban Arts Partnership, និង Peace Literacy Institute; និងអង្គការសិក្សា រួមទាំងមហាវិទ្យាល័យ និងសាកលវិទ្យាល័យប្រវត្តិសាស្ត្រមួយចំនួន។

Sann Thaven
Sann Thavenhttp://www.kumnit.com
គឺជាអ្នកបង្កើតគំនិត និងសរសេរមាតិកា ពាក់ព័ន្ធនឹងការធ្វើអាជីវកម្ម ភាពជាអ្នកដឹកនាំ សេវាកម្មអតិថិជន ទីផ្សារ ការលក់ និងអាជីពការងារ។ កញ្ញាគឺជានិស្សិតថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រគ្រប់គ្រងពាណិជ្ជកម្មអន្តជាតិ។ ចំណង់ចំណូលចិត្ត គឺរៀនអ្វីថ្មីៗ និងចូលរួមកិច្ចការងារសង្គម។

រៀនពីអ្វីថ្មីៗ

spot_img

អត្ថបទថ្មិៗ